FAQ
1. BETALNING
Hur betalar jag min beställning? 💶 💳 🏦
I Skärishop nätbutik kan du betala dina köp via nätbank med bank-ID och följande kort: Visa, Visa Electron, Mastercard och American Express.
Som betalningsförmedlare fungerar Paytrail Oyj (2122839-7)
PayTrail Oyj (2122839-7) har hand om handläggning och vidarebefordran av betalningar.
Produkter och deras porto betalas vid beställning. I webbutiken kan du betala med följande betalningsmetoder: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Lokala andelsbanker, Sparbanker, Handelsbanken, S-Banken, Ålandsbanken, kreditkort och Flexibel delbetalning. Vissa betalningsmetoder kräver registrering som kund i nätbutikens kundregister. Betalning sker via Paytrail Oyjs hemsida.
Betalningar med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort.
Paytrail Oyj (2122839-7) samarbetar med finska banker och kreditinstitut som betaltjänstleverantör och betaltjänstleverantör. För betalningar gjorda med Visa-, Visa Electron- eller MasterCard-kort visas Paytrail Oyj som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Abp är licensierad som betalningsinstitution. Vid reklamation, vänligen kontakta leverantören av produkten i första hand.
Nätbanker
Betalningsförmedlingstjänsten relaterad till internetbank implementeras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Ur användarens synvinkel fungerar tjänsten precis som traditionell onlinebetalning.
Jag har inte fått min faktura, hur gör jag?
Om du valt en Klarna-faktura som betalningsmetod kommer en faktura att skickas till dig via ett separat e-postmeddelande i samband med att du skickar din beställning. Om du fortfarande inte hör fakturan kan du se och betala din faktura på www.klarna.com/fi/osta-klarnalla. Ibland har e-postkonton så stark säkerhet att våra meddelanden eller Klarnas meddelanden inte går igenom, utan filtreras bort av e-postens skräppostfilter. Så du kanske vill ta en titt på din skräppostmapp.
2. LEVERANS
Hur snabbt levereras produkterna och hur är det med leveranskostnaderna? 🏤
Fraktkostnaden är 4,90 € för alla beställningar under 99€. För beställningar över 99€ debiteras inget porto. (Leveransavgift till Sverige är 5,00 €, till övriga Europa 9,90 € och utanför Europa 16,00 €).
-
Kläder trycks av vår partner. Normal leveranstid är 7-10 arbetsdagar, eftersom de flesta produkter är specialtryckta när din beställning anländer.
-
Vissa produkter kan hittas i lager från oss direkt, så vi skickar dem vanligtvis inom samma dag eller senast nästa arbetsdag.
-
Du kan alltså få de beställda produkterna i flera försändelser, men du betalar givetvis bara en leveransavgift.
När du gör en beställning får du en orderbekräftelse via e-post som visar alla produkter och priser du har beställt. Men ibland hamnar ett meddelande in i din skräppostmapp, så kom tillbaka dit också om du inte hör meddelandet. Alla priser inkluderar moms (24%).
Hur levereras produkterna? 🏤
Leverans med brev hem eller avhämtning på eget Postkontor
Avhämtning från Postis paketautomater
Om du har några frågor eller funderingar kring Postis leveranser, vänligen kontakta Postis kundtjänst på 0200 71000 mån-fre kl 8-20 lör 9-14.
Hur får jag information om ankomsten av ett paket?
När du väljer avhämtning från ett postkontor eller en postpaketautomat, ange ditt eget telefonnummer i fältet. Detta säkerställer att du får ett sms så snart paketet är tillgängligt för hämtning. När paketet kommer till posten kan även ett ankomstbrev skickas till dig.
Hur länge förvaras leveransen hos Posti?
Paketet kan hämtas med fraktkod efter kl 16 på ankomstdagen från posten. Var beredd att bevisa din identitet. Försändelsen kan hämtas på posten inom en kalendervecka.
3. GARANTI
Har produkterna garanti? 😇
Om skjortan eller plagget du beställt inte motsvarar förväntningarna eller storleken var helt fel, vänligen kontakta oss via chatt, sms eller mail.
Om ett fel uppstår i den beställda produkten, kontakta gärna nätbutikens kundtjänst. Avsikten är alltid att hantera varje klagomål rättvist och vi förstår användarens behov. Så kontakta oss gärna 😇
Försök att hitta orderbekräftelsen vi skickade till dig i din e-post, som visar ordernumret. Om du inte har beställt produkten själv (present, paketerad beställning, etc.), lägg till åtminstone namnet på abonnenten i kontakten. Dessa påskyndar avsevärt behandlingen av klagomål.
4. REKLAMATION OCH RETUR/BYTE
Retur- och Bytesrätt
Det är bara rätt att vara missnöjd med produkten du har beställt! Du har rätt att returnera produkterna som en gratis kundretur inom 30 dagar utan att ange skäl. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Vi tar inte emot svettiga eller tydligt använda kläder för retur, så prova kläderna du fått utanför löpningen. (Vi kan inte byta underkläder efter provning, eftersom de räknas som hygienprodukter.)
Returen är gratis när du följer dessa instruktioner.
KONTAKTA OSS ALLTID FÖRST! Det tar så lång tid för postreturer att skickas tillbaka till oss att tålamodet prövas och fakturor kan förfalla flera gånger innan vi annars vet om returen.
-
När du har agerat i enlighet med steg 1, fyll i orsaken till returen på packlistan så att vi kan vidarebefordra produkten till tillverkaren eller ta hänsyn till din feedback när vi planerar urvalet.
-
Packa de returnerade produkterna så att de inte blir lidande under transporten.
-
Du kommer att få returinstruktioner och en fraktkod från oss för att returnera paketet utan kostnad för dig.
Beloppet för produkten du returnerar kommer att återbetalas till dig (eller så annulleras Klarnas faktura) inom 1-3 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur. Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader om du har valt ett annat leveranssätt än det billigaste vi erbjuder), utan dröjsmål och i alla fall senast 7 dagar efter mottagandet av den returnerade produkten. Vi kommer att behandla återbetalningen med den betalningsmetod du använde i den ursprungliga transaktionen och i alla fall utan kostnad för dig.
5. IFALL DU ÖNSKAR BYTA PRODUKTEN
Meddela alltid vår kundtjänst på flaskpost@skarishop.fi för vidare instruktioner (det kan vara så att produkten du önskar inte längre finns i lager, då måste du komma överens om produktbyte eller avbokning). Följ instruktionerna ovan för att returnera produkten du vill byta. När vi har fått bytesprodukten skickar vi den nya produkten till dig.
Innan du skickar oss en retur, kontrollera följande:
- Du har varit i kontakt med oss först!
- Returnerade produkter är helt rena och oanvända
- Fyll i orsaken till packlistan angående produkterna som returneras
- Packa varorna i en hållbar förpackning
- Du kommer att få returinstruktioner från oss och en fraktkod för att returnera paketet utan kostnad för dig.
- För paketet till postkontoret
6. TRASIG VARA
Det är fruktansvärt viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Om du upptäcker att produkten är defekt eller du har fått fel produkt, vänligen kontakta oss per e-post på flaskpost@skarishop.fi så att vi snabbt kan ordna ett garantibyte. Berätta ditt ordernummer och orderdatum, för att underlätta garantibytet, denna information hittas via e-post eller i orderbekräftelsen som följde med produkterna. Om du inte har köpt produkterna själv (till exempel en paketerad beställning eller en present), vänligen meddela oss i vems namn beställningen gjordes. Bifoga en beskrivning av defekten och gärna ett fotografi av den defekta produkten. En "snabb" bild tagen med en mobiltelefonkamera är bra nog.
7. KUNDKONTO
Är registrering till webbutiken obligatorisk?🔑
Du kan även beställa produkter utan att registrera dig. Samla i så fall de produkter du vill ha i varukorgen och tryck på knappen "Beställ utan registrering" när du går till kassan. På samma sida kan du välja om du vill registrera dig och skapa ett konto. Det är dock värt att registrera sig i onlinebutiken, eftersom du samtidigt kan njuta av alla fördelar med registrering. bl.a. din personliga information är klar efter att du loggat in.
Varför kan jag inte logga in i webbutiken?🔐
Användarnamnet för e-handel är den e-postadress du angav när du registrerade dig och lösenordet du själv skapade. Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt lösenord från inloggningssidan och ändra det för att göra det lättare att komma ihåg i nätbutikens personuppgifter. Om du fortfarande inte kan logga in med ditt användarnamn och lösenord, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret.
Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?🤷♂️🤷♀️
Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa det från länken på inloggningssidan till den e-postadress du angav när du gick med som kund.
8. RABATTKUPONGER OCH PRESENTKORT
INLÖSEN AV RABATTKUPONG 💰
Du kan ange en giltig rabattkupongkod i "Ange kupongkod" i din kundvagn. Ange hela koden och välj "Lös in kupong". Rabatten kommer att uppdateras till det totala beloppet i din kundvagn.
Samla dina inköp i varukorgen
- Ange kupongkoden du fick
- Lös in kupongen
- Beställ som vanligt
Har Skärishoppen presentkort? 💰
Skärishoppen har inga presentkort än. De kommer in i sortimentet så fort vi får upp farten.
9. SAMMANSLAGEN BESTÄLLNING / OFFERTFÖRFRÅGAN
Om du lägger en större ”sammanslagen” beställning kan du kontakta oss. Vi ger redan rabatt för beställningar över hundra euro. Om det totala beloppet för beställningen överstiger € 200, får orderinsamlaren också ett gratis produktpris för sina insatser. 💶
Så kontakta oss gärna via kontaktformuläret eller e-post flaskpost@skarishop.fi