Usein kysyttyä

MAKSAMINEN

Miten maksan tilaukseni? 💶 💳 🏦

Skärishop-verkkokaupassa voit maksaa ostoksesi verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, ja seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron, Mastercard och American Express. Även 

Maksuvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (2122839-7) 



 

Maksujen käsittelystä ja välittämisestä huolehtii PayTrail Oyj (2122839-7).

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, luottokortit sekä Jouston osamaksu. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi verkkokaupan asiakasrekisteriin. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

 

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

 

Verkkopankit

 

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

 

En ole saanut laskuani, miten toimin?

Jos valitsit maksutavaksi Klarnan laskun, lähetetään lasku sinulle erillisellä sähköpostilla tilauksesi lähetysvaiheessa. Jos ei laskua siltikään kuulu, voit käydä tarkastelemassa ja maksamassa laskusi osoitteessa www.klarna.com/fi/osta-klarnalla. Joskus sähköpostitileissä on niin kova suojaus, etteivät meidän tai Klarnan viestit mene läpi, vaan sähköpostin roskapostisuodatin suodattaa ne. Kannattaa siis ehkä käydä kurkkaamassa roskapostikansio.

 

TOIMITUS 

Kuinka nopeasti tuotteet toimitetaan ja entä toimituskulut? 🏤

Toimituskulut ovat 2,90 € kaikissa kirjeenä toimitettavissa ja 4,90 pakettina toimitettavissa alle 99€ tilauksissa. Yli 99€ tilauksissa postikuluja ei veloiteta. (Baltiaan toimitusmaksu on 9,00€, muualle Eurooppaan 9,90€ ja Euroopan ulkopuolelle 19,90€).

  • Vaatteet painatetaan yhteistyökumppanimme, vaateprinttauksen maailmanhuipun, Printfulin toimesta. Tyypillinen toimitusaika on 7-10 arkipäivää, koska useimmat tuotteet painetaan tilaustyönä tilauksesi saavuttua.
  • Osa tuotteista löytyy meiltä heti varastosta, joten ne postitamme yleensä jo saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä.
  • Voit siis saada tilatut tuotteet useammassa lähetyksessä, mutta maksat toki vain yhden toimitusmaksun.

Kun teet tilauksen, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, jossa näkyy kaikki tilaamasi tuotteet ja hinnat. Joskus viesti kuitenkin sujahtaa roskapostikansioon, joten käy myös siellä tarkastamassa, jos viestiä ei kuulu. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveroprosentin (24%). 

 

Miten tilaukset toimitetaan 🏤

Toimitus kirjeenä kotiin tai nouto omasta Postista

Pienemmät, alle 250g painavat, tilaukset toimitetaan kirjeenä kotiin ja isommat voit noutaa omasta Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla Postista noudettavista pakettilähetyksistä. Voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella Postin seurantapalvelusta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.

 

Nouto Postin pakettiautomaatista

Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.

 

Skärishop ei vastaa toimitusviiveistä, jotka ovat aiheutuneet kolmansista osapuolista (mainittakoon nyt heti esimerkiksi Posti). Tuotteet toimitetaan forsmajööri-varauksin (=force majeure) äärimmäiset muuttujat ja epätodennäköisyydet huomioiden (Postin nurmikonleikkuusta aiheutuneet viivästykset toimituksissa, hirmumyrsky, kapina, postikustien lakko, ammattiliittojemme yleinen liikekannallepano, maanjäristys, meteoriitti, tulivuorenpurkaus, sota jne).  Posti säilyttää paketteja kaksi kalenteriviikkoa (Postin pakettiautomaatissa vain 7 vrk!), jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.

 

Mikäli sinulla tulee kysyttävää tai epäselvyyksiä Postin toimituksista, ota yhteyttä Postin asiakaspalveluun 0200 71000 ma-pe klo 8-20 la klo 9-14. 

 

Miten saan tiedon paketin saapumisesta? 

Valitessasi noudon Postin postitoimipaikasta tai Postin pakettiautomaatista, syötä oma puhelinnumerosi sille valittuun kenttään. Tällä varmistat, että saat tekstiviestin heti, kun paketti on noudettavissa. Paketin saavuttua postitoimipaikkaan sinulle voidaan lähettää saapumisesta myös kirjeilmoitus.   

 

Minkä ajan kuluessa lähetys on noudettavissa postitoimipaikasta? 

Paketin voi noutaa lähetystunnuksella saapumispäivänä klo 16 jälkeen postin toimipisteestä. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Lähetys on noudettavissa postitoimipaikasta yhden kalenteriviikon ajan.

 

 

TAKUU

Onko tuotteilla takuuta? 😇

Jos tilaamasi paita tai vaate ei vastaa odotuksia tai koko oli ihan väärä, ole meihin yhteydessä chatilla, messengerillä, tekstarilla tai sähköpostilla.

Mikäli tilatussa tuotteessa ilmenee vika, ota rohkeasti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Tarkoitus on aina reilusti käsitellä jokainen reklamaatio ja ymmärrämme käyttäjän tarpeita. Ihan rohkeasti siis vain yhteyttä meihin 😇

Koeta löytää sähköpostisi syövereistä lähettämämme tilausvahvistus, josta selviää tilausnumero. Jos et itse ole tilannut tuotetta (lahja, kimppatilaus, tms.), lisää yhteydenottoon ainakin tilaajan nimi. Näiden avulla reklamaation käsittely nopeutuu huomattavasti.

 

 

REKLAMAATIO JA PALAUTUS/VAIHTO

VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

On ihan oikein olla myös tyytymätön tilaamaansa tuotteeseen! Sinulla on oikeus palauttaa tuotteet maksuttomana asiakaspalautuksena 30 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Hikisiä tai selvästi käytettyjä vaatteita emme hyväksy palautukseen, joten kokeile vastaanottamiasi vaatteita muualla kuin lenkillä. (Kalsareita emme voi kokeilun jälkeen enää vaihtaa, sillä ne lasketaan hygieniatuotteiksi. Ethän itsekään haluaisi jonkun kokeilemia kalsareita?).

 

Palauttaminen on maksutonta, kun toimit näiden ohjeiden mukaan.

  1. OLE ENSIN MEIHIN YHTEYDESSÄ! Postin palautuksien palautuminen meille asti kestää niin kauan, että kärsivällisyys on koetuksella ja laskut ehtivät erääntyä useasti ennen kuin me muuten tiedämme palautuksesta.  
  2. Kun olet toiminut kohdan 1. mukaan, täytä lähetyslistaan palautuksen syy, niin voimme viestiä siitä eteenpäin tuotteen valmistajalle tai huomioida palautteesi valikoimaa suunnitellessamme.
  3. Pakkaa palautettavat tuotteet niin, että ne eivät kärsi kuljetuksessa.
  4. Saat meiltä ohjeet palautukseen ja lähetyskoodin, jolla saat palautettua paketin ilman kustannuksia sinulle. 

 

Palauttamasi tuotteen summa palautetaan sinulle (tai Klarnan lasku mitätöidään) 1-3 pankkipäivän sisällä, kun palautuksesi on vastaanotettu. Palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 7 päivän kuluttua palautettavan tuotteen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.  

 

JOS HALUAT VAIHTAA TUOTTEEN TOISEEN

ilmoitathan siitä aina ensin asiakaspalveluumme pulloposti@skarishop.fi lisäohjeita saadaksesi (voihan olla, ettei haluamaasi tuotetta ole enää varastossa, jolloin on sovittava tuotteen vaihdosta tai kaupan purkamisesta). Palauta vaihtamasi tuote yllä olevan ohjeen mukaisesti. Kun olemme vastaanottaneet vaihdettavan tuotteen, lähetämme uuden tuotteen sinulle.

Ennen kuin lähetät palautuksen meille, niin tarkasta seuraavat kohdat:

  • Olet ollut meihin ensin yhteydessä! 
  • Palautettavat tuotteet ovat täysin puhtaat ja käyttämättömät
  • Täytä lähetyslistaan palauttamisen syy
  • Pakkaa tavarat postin kestävään pakettiin
  • Saat meiltä ohjeet palautukseen ja lähetyskoodin, jolla saat palautettua paketin ilman kustannuksia sinulle.
  • Vie paketti postikonttoriin

 

 

VIALLINEN TUOTE

On meille hirmu tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Jos huomaat tuotteen olevan viallinen tai sinulle on toimitettu väärä tuote, ole yhteydessä meihin sähköpostilla  pulloposti@skarishop.fi jotta voimme pikaisesti sopia takuuvaihdon. Asiasi käsittelyä nopeuttaa jos osaat heti kertoa tilausnumerosi ja tilauspäivän – nämä tiedot löydät sähköpostina tai tuotteiden mukana saapuneesta tilausvahvistuksesta. Jos et itse ole ostanut tuotteita (esimerkiksi kimppatilaus tai lahja), kerro meille, kenen nimellä tilaus on tehty. Liitä mukaan kuvaus viasta ja mielellään myös valokuva viallisesta tuotteesta. Kännykkäkameralla otettu "hutaistu" kuva riittää mainiosti. 

 

ASIAKASTILI 

Onko verkkokauppaan rekisteröityminen pakollista? 🔑

Voit myös tilata tuotteita rekisteröitymättä. Keräile haluamasi tuotteet tällöin normaalisti ostoskoriin ja kassalle siirtymisen yhteydessä paina painiketta ”Tilaa rekisteröitymättä”. Samalla sivulla voit valita haluatko rekisteröityä ja luoda tunnuksen. Verkkokauppaan rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, sillä samalla pääset nauttimaan kaikista rekisteröitymiseen liittyvistä eduista. mm. omat tietosi ovat valmiina sisäänkirjauduttuasi.

 

Miksi en pääse kirjautumaan verkkokauppaan? 🔐

Verkkokaupan käyttäjätunnuksena toimii rekisteröityessäsi antamasi sähköpostiosoite sekä itse luomasi salasana. Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan kirjautumissivulta ja käydä vaihtamassa sen helpommin muistettavammaksi verkkokaupan omat tiedot -osiossa. Jos kirjautuminen käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi ei tästä huolimatta onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta.

 

Olen unohtanut salasanani. Mitä teen? 🤷‍♂️🤷‍♀️

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata sen kirjautumissivulla olevasta linkistä sähköpostiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut liittyessäsi asiakkaaksi.



 

ALENNUSKUPONGIT JA LAHJAKORTIT

Alennuskupongin lunastaminen 💰

Voimassaolevan alennuskupongin koodin voit syöttää ostoskorissa kohtaan "Anna kuponkikoodi". Syötä koodi kokonaisuudessaan ja valitse "Lunasta kuponki". Alennus päivittyy ostoskorisi loppusummaan.

  1. Kerää ostoksesi ostoskoriin
  2. Syötä saamasi kuponkikoodi
  3. Lunasta kuponki
  4. Tilaa normaaliin tapaan

 

Onko Skärishopilla lahjakortteja? 💰

Skärishopilla ei vielä ole lahjakortteja. Ne kyllä tulevat valikoimaan, kunhan olemme päässeet vauhtiin.

 

KIMPPATILAUS / TARJOUSPYYNTÖ

Jos teette isompaa kimppatilausta, voitte olla yhteydessä meihin. Yli sadan euron tilauksista annamme jo alennusta. Jos tilauksen loppusumma ylittää 200€, saa tilauksen kerääjä myös ilmaisen tuotepalkinnon vaivannäöstään. 💶

 

Ota siis rohkeasti yhteyttä yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla pulloposti@skarishop.fi